tisdag 6 juli 2010

Amatörer

Efter helgens totala katastrof börjar jag förstå att det går utför. Nog hittade vi det vi letade efter men hjälpemej. Jag och Taggen letade efter denna legendariska sten i tron att ingen tallat på den, men inte. Inte nog med att jag fått ett "du-är-efter-och-totalt-obruklig" meddelande från Sören om att han redan varit där. Det fanns dokumentation, bilder, och förare - till och med krita lite här och där. Det här, det är är vad jag kallar amatörer. Fantastiskt oproffisionellt arbete av mig och Taggen. Framför allt Taggen, så naiv att det är skrämmande. Jag lät mig bli lurad igen.

MEN - nu har vi skickat en äldre man långt,långt ut i skogen för att dokumentera vad som kanske kommer bli "classic". Platsen där förhållandena är perfekta, otroligt mycket mygg och mossa till midjan. En indirekt pressent till "Storchefen"

3 kommentarer:

Taggen sa...

Vi får bara ta kritiken till oss, skamme oss och sen ta nya tag. Nu blir det fullt fokus på de futuristiska linjerna i Rävehöla och inte minst Bjenne stenarna. Farsan är satt på jobbet med att fixa bilder och att borsta blocken rena. Det luktar guld om du frågar mig!

David Sjoquist sa...

Det är bra Taggen, det är bra. Fortsätt att leverera.
Föresten, det ryktas om en 4-5 år gammalt exemplar av NWT där det tydligen ska finnas en bild på ett kalhygge med otroligt mycket sten. INGEN som har hittat exemplaret och det börjar nästen bli en liten myt/sägen/legend. Jag har satt mig själv på jobbet, ett försök att förbättra lite av samvetet efter helgen. Nya generationens "Mose-gengen" är på framfart

Taggen sa...

Det är bra David, det är bra! Nu är bollen i rullning och en ny "Mose-geng" är på väg att ta över ansvaret för det gamla. NWTs arkiv har högsta prioritet nu. Du får bara ta ett "studiebesök" och tillbringa kvällarna med att gå igenom tidning för tidning från år 2000 och framåt. Vi är på spåret till något stort känner jag!